Тешко му на внатрешниот човек од надворешниот! (Преподобен Исихиј)

Example Admin User · 2 years ago

    2 minutes, 34 seconds


Како што не може сонцето да сјае без светлина, така ни срцето може да се очисти од нечистотата на помислите без молитвата на Христовото име.

А, ако е ова вистина, како што гледам Јас во својот личен опит, тогаш да го повикуваме ова Име толку често – колку што дишеме.

Зашто тоа е светло, a демонските помисли се нечисти и мрачни. Исуса, Кого Го повикуваме е Бог и Господ, a тие – лошите мисли – се демонски слуги.

171. Запазувањето на умот е прилично и достојно да го именуваме светлосно, како молња, извор на светлина и на оган. Зашто навистина само тоа е над сите телесни добродетели, колку и да ги има.

Затоа и треба оваа добродетел да ја нарекуваме co највозвишени имиња, заради светлините што се раѓаат од неа.

Оние што ja засакале неа, тие од најголеми грешници, нечисти, непросветени, неразумни и неправедни – стануваат co силата на Господа Исуса Христа – праведни, добри, чисти, свети и разумни.

И не само тоа, туку почнуваат и да ги созерцаваат тајните Божји и да богословствуваат.

Откако почнале да созерцаваат, тие се преселиле при пречистата и безгранична Светлина и се допираат до Hero co неискажливи допири, co Heго живеат и дејствуваат, зашто вкусиле колку е благ Господ”, зашто на овие првоангели јасно се исполнуваат зборовите на божествениот Давид:

“Праведниците ќе го исповедаат името Твое, a непорочните ќе се населат пред лицето Твое” (Псал. 139,14). Навистина, само тие единствени вистински Го призоваваат Бога и My ce исповедуваат и, љубејќи Го, секогаш сакаат co Hero да разговараат.

172. Тешко му на внатрешниот човек од надворешниот, зашто внатрешниот многу претрпува од надворешниот – од надворешните сетива.

Ho, откако претрпи нешто, тој е должен да ги употреби против нив соодветните камшици. Откако ќе го направи тоа што е напишано, тој ќе го разбере и тоа што треба да се направи и според натамошното умување.

173. Ако е трезен нашиот внатрешен човек, тогаш, според зборовите на оците, тој е силен да го запази и надворешниот.

Според нивните зборови ние и нашите непријатели – демоните – заеднички ги правиме гревовите; тие во помислите и во живописните слики само пред умот го претставуваат гревот, а ние сме тие што грешиме и co внатрешните помисли и co своите надворешни демони.

Демоните, кои немаат земни тела, – и на себе си и на нас маките ни ги подготвуваат само co помисли, измами и искушенија.

Но, ако не беа лишени од земни тела, и тие непрестајно би грешеле и co дела, задржувајќи ја во себе својата грешна волја, која е секогаш готова да греши.

174. Затоа, внатрешната молитва во срцето упатувана кон Господа ги разбива и во пепел ги претвара нивните измами, бидејќи Исус Христос, Бог и Син Божји, Кого ние непрестајно и будно Го повикуваме, никако не го дозволува ни зачнувањето на гревот, не ги допушта ни гревовните слики, ниту поканите за грешење, да бидат одразени во огледалото на нашата душа – во нашите мисли и нашите срца.

А, ако ни една од тие слики не проникне во срцето, тогаш тоа ќе биде празно и од грешните помисли, зашто демоните обично преку помислите скриено разговараат co душата и ја учат како да ги прави злото и гревот.

175. Па така, од непрестојната духовна молитва душевниот воздух во нас се прочистува од темните облаци и од ветриштата на злобните духови.

А кога е воздухот на срцето чист, тогаш веќе нема во него никаква пречка да ја сееме во него Христовата божествена сеидба, ако не се возгордиме co славољубие и не посакаме да го постигнеме недостижливото, па заради тоа бидеме лишени од помошта на нашиот Господ Исус Христос, зашто Он Ја мрази гордоста, оти Он Самиот е образец на смирение.

Преподобен Исихиј, презвитер ерусалимски

Source: https://pokajanie.mk/2022/02/13/33970/

Share:

Example Admin User

All author posts

Related Posts

Image Description
3 years ago

Митрополит Атанасиј Лимасолски: Бракот е љубов, а не диктатура – (IV дел)

Второ прашање: Како можеш да Го љубиш Бога со целиот свој ум, а истовремено да имаш време и за земните нешта со кои е поврзан семејниот живот?Ако се задлабочиме поусрдно во животниот пат на човекот, ќе го разбереме настојувањето на Црквата во врска со воздржанието. Зошто Црквата настојува да се пази...

Image Description
3 years ago

Скопска Црна Гора - македонската Света Гора

Скопска Црна Гора - македонската Света Гора " За црквата Свети Никола во Љуботен, македонскиот револуционер Ѓорче Петров во својата книга Материјали по изучувањето на Македонија од 1896 година, запишал дека надвор од селото на видно место има стара, но убава црква која се гледа дури и од Скопје, к...

Image Description
3 years ago

Ретроспектива (2005-2020): Георгиј Флоровски - Православно учење за Дева Марија

  Приснодева Богородица Сето догматско учење за Владичица наша е искажано во две Нејзини имиња: Богородица (Theotokos) и Приснодева (aiparthenos). Двете имиња се католично признати, и двете се прифатени од Вселенската Црква. За девственото Рождество на Спасителот директно говори Новиот Завет;...